استقلال و معضلی به نام رسانه
به گزارش استقلال بلاگ و به نقل از دبل استار، پس از گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی، فعالیت نشریات و رسانه های کاغذی و کثیر الانتشار نیز رو به افول رفته، و روز به روز به سمت توقف و تعطیلی پیش می رود.
رسانه رسمی باشگاه استقلال
با تغییر نسل هواداری و گسترش فضای مجازی و عدم رغبت و علاقه طیف زیادی از طرفداران استقلال به نشریه چاپی از یک طرف، و هزینه های بسیار زیاد وگزاف چاپ و انتشار و عدم وجود پشتوانه مالی قوی در جهت جبران هزینه ها، از طرف دیگر باعث تعطیلی کامل روزنامه (استقلال جوان ) گردید.
درحال حاضر نیز تنها مرجع رسمی اخبار و اطلاعات باشگاه “سایت، کانال تلگرامی و پیج اینستاگرام” باشگاه می باشد، که تا حدودی زیادی آنطور که باید و شاید قوی و دقیق عمل نمیکند و نیازهای هواداری را مرتفع نکرده و درجهت خنثی سازی و رفع توطئه رقبا، قوی عمل نمیکند.
این امر به خصوص در مواقع ضروری و حساس (فصل نقل و انتقالات ) که نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی خیل عظیم هواداری احساس میشود، ضعیف عمل کرده و موجب گمراهی و تولیدوحشتناک حواشی گردیده است
رسانه های مستقل و بی طرف
انتظار حمایت و نشر مطالب مفید و انتشار اخبار صحیح و به دور از حاشیه، را نمیتوان از نشریات مستقل به اصطلاح بی طرف را داشت.
سبک کاری بسیاری از نشریات و رسانه های مستقلی که حالا خیلی از آنها نیز به صورت اینترنتی و مجازی فعالیت میکنند، بعضا انتشار مطالب بی محتوا، تولید حاشیه و توجه ویژه به اختلافات درونی و خانوادگی و پر و بال دادن بیش از حد به آن در جهت به بیراهه رفتن استقلال بوده، از آن سوی ، رویکرد این رسانه ها بیشتر به نفع رقیب سنتی بوده و بعضا اینگونه مشاهده میگردد که در خیلی از مواقع حواشی واقعی کنترل و از انتشار آنها جلوگیری به عمل می آید.
فضای مجازی و رسانه های هواداری
بزرگترین معضل چند سال اخیر استقلال، ظهور رسانه های مجازی هواداری و پیج ها و کانالهای به اصطلاح هواداری بوده، که علی رغم به یک کشیدن نام مقدس استقلال، توسط عده ای دشمن و سودجو اداره میگردد و فضای ملتهب ایجاد شده توسط این افراد، کاملا برنامه ریزی شده و حساب شده پیش میرود.
گسترش این پیجها وکانالها که با استقبال طیف زیادی از طرفداران استقلال مواجه شده، دراین سالها تبدیل به یک معضل جدی و لاینحل گردیده است.